Range Rover Evoque City Experience : Brussel

Geplaatst: 16 juni 2011 in Event, Range Rover Evoque
Tags:, , , , , ,

Het voorbije weekend was Brussel aan de beurt om kennis te maken met de Range Rover Evoque in het stedelijke milieu waarin de Evoque zich het best thuis zal voelen. De Range Rover Evoque City Experience was daarom neergestreken aan de mondaine Guldenvlieslaan in de Louizabuurt. In samenwerking met Knack was er ook een winkelparcours aan gekoppeld maar dat was een echte afknapper. Het was een puur commerciële actie die eigenlijk niets vandoen had met de Evoque. Het paste uiteraard in de koppeling van het merk “Range Rover Evoque” met trendy fashionmerken en luxe shopping. Helaas was die koppeling bijzonder slecht uitgewerkt. Ondergetekende werd trouwens gelokt met de belofte van een “exclusief geschenk” wat in de praktijk een waardeloze prul bleek te zijn.

De Range Rover Evoque City Experience was eerder al neergestreken in Antwerpen (Hello Antwerp) en daar had ik positieve dingen over gelezen, ook omdat het modemuseum als locatie gekozen was.

De uitnodiging voor Brussel bleek nochtans veelbelovend maar het opgegeven adres klopte al niet. We werden verwacht in de in de “Evoque Boutique” aan de Guldenvlieslaan 17. In de winkelgallerij op dat adres geen Evoque te vinden. Misschien hebben we niet lang genoeg gezocht (maakte dit deel uit van de experience ?) maar als daar dan toch een Evoque Boutique zou geweest zijn, dan was hij in ieder geval goed verstopt. Nu stond een eind verder in de Guldenvlieslaan wel tentenpaviljoen opgesteld met Range Rover vlaggen. En dit was al meteen de volgende afknapper : een witte containertent op een braakliggend terrein. Het draadmodel van de Evoque ervoor stond er maar triestig bij. Het gevoel van prestige en exclusiviteit was ver te zoeken. Voorbijgangers keken er verbaasd naar en begrepen de bedoeling niet echt.

Eenmaal binnen was er dan een beursstand met een rode en witte Evoque. Op interactieve schermen kon je de Evoque van je keuze samenstellen (configurator zoals op de website) en ook de “Being Henry”film was via touchscreen te bekijken.

Op het moment van mijn bezoek was het niet echt druk. De aanwezigen waren wel in de weer met prijslijsten. Dat doet vermoeden dat het potentiële kopers waren.  Als “Experience” was dit toch wat een tegenvaller. Hopelijk is de ontvangst bij de dealers beter.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s